Het verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van De-reis-van-Theseus - WaarBenJij.nu Het verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van De-reis-van-Theseus - WaarBenJij.nu

Het verblijf op Kreta

Door: Mae van der Spek & Thirze Scholten

Blijf op de hoogte en volg

16 Februari 2017 | Griekenland, Kreta

Dag 6
Lief dagboek,
Vandaag gaan we naar het paleis van koning Minos en zijn echtgenote. Het is een super mooi paleis! In dat paleis woont ook de dochter van de koning en koningin: Ariadne. Koning Minos stuurt de kinderen en mij voor deze nacht naar de gevangenis. Morgen zien we wel weer verder.
Maar ‘s avonds komt Ariadne naar de gevangenis. Ze roept de kinderen en mij. Dan zie ik haar. Ze zegt: ‘Als jij, Theseus, mij naar het mooie Athene brengt en met mij trouwt, ben ik bereid jou en de kinderen te redden.’ Ik ging akkoord en Ariadne was blij.
Theseus

Dag 7
Lief dagboek,
Vandaag gaan we naar de Minotaurus. We moeten eerst door een labyrint en dan komen we bij hem. Ariadne wacht met de kinderen bij de deur van het labyrint. Hij heeft een draad van Ariadne gekregen om achter zich te leggen om de weg niet kwijt te raken. De kinderen zijn erg bang, daarom blijven ze bij de deur van het labyrint en zal ik de Minotaurus zoeken en doden. Ik zie de Minotaurus niet. Maar dan hoor ik een raar geluid. Ik word bang. Het is het geluid van de slapende Minotaurus. En dan zie ik hem. Ik loop zachtjes naar het slapende beest toe, maar dan opent hij zijn ogen en tilt zijn grote kop op! Ik ben ongewapend dus wat moet ik doen? Ik sla zo hard als ik kan met mijn vuisten tegen zijn grote kop. En nu is hij dood. Ik pak de draad en loop terug naar de deur. Daar zijn we allemaal heel erg blij en gaan we terug naar het schip. We vluchten morgen weg!
Theseus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Kreta

Actief sinds 15 Feb. 2017
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 2078

Voorgaande reizen:

09 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

01 Februari 2017 - 12 Februari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: